Monday, May 23, 2011

Don't try this at home..

Aku tetibe rase cam nak jalan.. Plus harini nak extreme sket... Jalan kt divider.. Hahahaha... Syok... Kite duduk diantara 2 bahagian yang bergerak laju... Angin dari pelbagai sudut.. huhuhuhu.. Tetiba aku terfikir.. cane laa kalau aku jatuh.. Knfem bahaya... Selang beberapa langkah... Kaki kiri aku tergelincir... kedeperr... Jatuh... nasib bek tahan pakai tangan so selamat lagi... Kereta kt blakang da hon hon cam orang giler... " Rilek llaaa oiii... Aku jatuh btul2 kot... Bukan filem.. Ce tengok tepi2 tu ade ke kamera??!!" Tension je haku... Skang aku da tau.. Bahaya kalau jatuh waktu jalan2 kt divider... Kaki aku yang baru nak sembuh dari terseliuh.. Terseliuh balik... TERBAAIIIKKKK.. Aku sangattttt gembiraaaaa... weee~ aku nak gi layan kaki aku... weeeee~

Thursday, May 19, 2011

Hati-hati hati..

Aku tak tau dah masuk kali keberapa aku tulis n padam kt ruang 'new post' ni.. nak tulis tapi hati kata x perlu.. Banyak cerita tapi kelu.. Fikiran ligat tapi otak beku.. Haih.. Kenapa aku jadi macam ni.. Aku rase nak lari jauh... Tinggalkan semua.. Kosongkan segala..

Tuesday, May 10, 2011

Maju dan terus maju..

Luka akan sembuh.. Tapi parut tetap ada.. Parut akan hilang.. Namun akan tinggal kenangan.. Kenangan hanya hilang..
Bila jasad tidak lagi bernyawa... Bilamana waktu dan ketika tidak lagi dipinjamkanNya..
Ini kitaran tetap yang tidak mampu diubah.. Hanya mampu untuk teguh.. Untuk tabah..
Pedulikkan kata mereka.. Percayai diri sendiri..
Mustahil untuk puaskan hati semua.. Kerana semua hati bukan satu..
Langkah dengan gagah.. Jika bukan untuk kita.. Untuk mereka.. Hidup bukan seorang.. Demi orang tersayang.. Melangkahlah..

"Sabarlah hati..Sabarlah badan.. Sampai masa kau akan tersenyum... Sampai masa kau akan bahagia.."

Aku, Takdir dan Hidup

satu hari aku ternampak seorang kanak2 lelaki.. bermain dengan riang ria dia sebatang jalan.. dari jauh sebuah bas sedang menuyusur jalan yang sama... Aku tau.. Kalau aku x cuba halang bas tu.. Pasti kanak2 tu xkan selamat... Aku menjerit... melambai2 sambil berlari.. Aku rasakan kanak2 lelaki itu terlalu jauh untuk dicapai.. Tapi aku tetap berusaha... berlari sekuat hati.. Menjerit hingga hilang suara... Melambai pada bas bagai nak gila.. dengan harapan bas itu akan berhenti...

Tapi anggapan aku menjadi nyata... Kanak2 itu digilis bas.. Hati aku sangat sayu... Menangis air mata darah dan meraung... Aku meratap pilu... Aku merayu pada tuhan.. jadikan ini semua satu mimpi.. Aku berdoa.. Aku sujud di bumi.. Aku tak sanggup tengok semua ni..


Tiba2 aku terjaga.. Bersyukur sepenuh hati.. Hati aku dengan cepat beristighfar.. Mimpi mainan tidur yang sangat dsyat..

Tapi mungkin mimpi beralamat.. Aku andaikan kanak2 lelaki itu hidup.. Bas itu takdir.. Dan yang melihat itu aku.. Takdir yang telah ditetapkan pasti akan berlaku.. Hidup pasti tak dapat lari.. Walau macam mana aku cuba ubah laluan takdir.. Ia akan tetap berlaku... Walau aku berusaha untuk mengelak sesuatu yang buruk menimpa hidup.. Pasti akan berlaku jika itu takdirnya.. Yang tinggal hanya doa.. Meratap dan merayu pada tuhan.. Agar segalanya akan menjadi baik.. Dan Tuhan Maha Pemurah dan Penyayang.. Berubah dari rasa nyata menjadi mimpi.. Sebagai peluang kedua.. Untuk aku menjadi lebih kuat dan tabah... Tq Allah 4 everything... Aku manusia lalai.. Aku mintak maaf.. Harap2 Doa aku diterimaNya.. Amin..

Sila rate post ini!!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...