Monday, February 21, 2011

Hari ku gelap...

Aku main badminton malam2.. Mmg laa gelap... Ketush...Ketashhh..Ketusshhh... Bunyik raket menyemash bulu tangkis... Malam ni main mmg best... Sebab esok orang keje... So sikit orng.. Bleh main puas2... hahahhaa... Hati ku girang...

Lepas 8 set berlalu... Ketush... Ketassshhh... Kettaappp... Aik.. Apsal pelik bebenor bunyik raket aku ni.. Hmm... Ade 2 helai tali yang terkeluar dari kepala(frame) raket... Aiseymen... Tali ku putus... Tpi macam boleh pegi lagi ni.. Layan lagi.. Habis satu set... Hati ku berbunga2...

Bola tanggung tu... Tarik badan laa ape lagii...zuppp... Lacar shuttle pegi... Tapi yang plik nye dia ikut raket... Tengok2 balik... Raket suda ada lubang... Shuttle masuk n sangkut kat tali... ishhh..... Habis da game aku malam ni... Duk tepi... tengok orang... tengok raket... aktiviti tu diulang2 seberapa kali yang afdal... Sakit pulak hati tengok raket macam ni... Tangan ligat membogelkan frame.. Tali da mati... Untuk pengetahuan kawan2... Raket aku ni aku amek kat umah sedara... Raket patern lame... Yang ada connector kat neck dia tu... Skang ni da xde orang pakai da camtu.. sume yang frame complete... Tali aku pulak agaknye da bertahun xtukar... Da mati da tali tu... Keras.. Longgar...

Da siap dibogelkan.. Tadaaa... Da boleh buat kalung leher... Kepala pening pikir pasal duit nak repair... Tali je da 30 hengget... Nak tukar grip lagi... Da seploh hengget.. Grip yang sedia ada ni pakai jenis towel.. Sedap main waktu dia baru... Bila lame2.. Towel da macam kayu... Tapi dalam kes aku ni da siap nampak kayu... Melecet tangan dibuatnye.. Tapi da itu je yang ade.. lenjan aje laa... Tapi atleast puas ati.. aku berjaya kalahkan brader sorang tu... Slalu aku main single xlepas... Tapi tadi berjaya... Tu pun lepas dia main straight 4 set ngan org lain... Hahahahaha... Lantak laa.. Janji da menang...

Walaupun ati sedikit gembira... Tapi malam dirasakan makin gelap bila tengok raket lobos aku ni... Dari beli tali n grip baru.. Macam lagi best beli bola takraw.. Harga lagi murah.. hmmm... Dilema bersatu... Esok ade klas kul 9.. N aku xtido lagi.. Aku terpaksa tido.. Chow2... Tq sebab membaca..

3 comments:

i am S!L4H.. said...

haha..sian en perghhh...hee tp bsukan baik tok ksihatan..ngeee~

En.Perghh said...

Mmg baik untuk kesihatan.. Tapi kalau silap gaya xbaik jugak silah oii... Raket suda patah..macam mana nak xsenam2..

i am S!L4H.. said...

haha..ganeh sgt tu...hakss

Sila rate post ini!!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...