Wednesday, January 5, 2011

Takrawholixx...

Aku nak buat pengakuan.. Walaupun aku malu... tapi aku nak cakap.. Aku takrawholic!! Dari darjah 3 aku tringin nak main takraw... Dulu(sambil pandang 45 degree ke kanan n 45 degree ke atas).. Aku ske tengok orang main takraw... Timbang2 bola.. Pastu kalau yang hensem sket.. Menerajang bola diudara... Style... Ble tengok orang main takraw je kaki aku shuffle keseronokan..
Satu hari jiwa aku bergelodak nak blaja main takraw... Kaki aku shuffe non stop sbb nak main takraw.. Aku jumpe penasihat kelab takraw kt skolah rendah tu..

"Ustat... Saya nak main takraw boleh x?" aku tanye dengan ikhlas sambil buat cutest face on earth...

"Hmm... Awak xpayah la main takraw... Awak xpandai main.."Jawab ustat tu dengan penuh manje n tanpa rasa bersalah..

Pada pandangan korang... Patut ke ustat tu pangkah aku sebegitu rupa?? Maybe ustat tu nak melawak tapi lawak dia tu terlalu tinggi tahap kefahaman dia... aku baru darjah 3.. Dia bagi lawak darjah 5.. Mmg la aku xpaham.. huuuuu~

Hancur hati ku~... mengenang dikau~... menjadi keping2~.. setelah kau pergi~...
Aku pun mencuba bidang baru.. Aku belajar memecahkan bangku dikaki... Main bola..

Punye la semangat sampai aku kumpul duit nak beli boot.. Bli boot yg murah... tapak getah coklat.. Jenama Slamking... Mmg slam je la keje aku.. Aku amek posisi keeper... Aku agak berani dulu... selambe terjah waktu org nak shoot... Slambe je aku slide even kat tempat keeper penuh pasir.. Tapi kejap je aku main... Kalau lame mesti da dapat bunglo cam Fahmi da..


Aku xmen bola sepak sbbb N9 panggil utk join sukan kegemaran lame aku... So mewakili N9 selama 2 tahn pastu aku quit.. Masuk skolah menengah..

Kat skolah menengah aku tekad nak blaja main takraw... Aku selambe je masuk bulatan waktu org main timbang2... huhuhuhu... Waktu tu ade senior2 tengah main tapi aku wat derk je... Kena maki laa.. kene mara laa... Sume nye sbb aku xpandai main takraw... Tapi pheeheheduliks ape aku.. Aku nak gak blaja... hahaha... Dapat timbang2 sket... pastu main lipat2.. tanduk2... Dapat la main utk skolah menengah.. slalunye dapat no-3 je... Aku xpandai main... tapi reti main.. Stat dari tu aku main slalu... Xpenah ade orang ajar camne nak main takraw... Xpenah ade jurulatih.. kitorang training sindrik je... Waktu pertandingan guru pengiring bawak kitorang gi match..
Ustat(aku xtau nape guru penasihat kelab takraw aku sume ustat) organize sume... bagi baju... beli roti.. beli air... pastu waktu match.. die mesti cheering@bagi arahan..

"Tanduk aje la korang ni... Xpayah lipat2... Kalau main cantik tapi kalah pun xgune... Kite nak menang!!"

Aku agak tertekan bila ustat cakap macam tu.. tapi btul jugak.. Even da tau betul... aku xpenah dengar nasihat dia... Hahaha...eh silap... Kitorang xpenah dengar nasihat dia... Kitorang enjoy je main...

Masuk u... Hari 1st je aku da menempel kat court takraw... Tengok senior2 main... Tanpa segan silu aku mintak join... Main je.. Hahaha...Org xsuke aku main sebab akuu xpandai main... Tapi pheeheheheduliks ape... Janji aku puas... ahahaha... Camtu gak bila waktu cuti sem... Aku keje pastu pusing2 area umah sewa... Carik court takraw... Selambe jugak aku tebalkan muka mintak nak main... Dorang pun xske aku sbb aku xpandai main... tapi phehehehhheeeduliks ape aku... Janji kaki aku x shuffle2 mintak main takraw... Banyak tempat aku gi men... Aku buat segmen terjah2.. Budaya diteruskan sampai abis blaja...

Ni da abis blaja ni... lepak umah... Tapi kaki aku masih sebok2 nak shuffle.. Nak xnak kene gak r cari tempat nak main takraw... Pinjam keta mak aku.. Gi survey... Jumpe!! Cantek... esoknye aku datang.. Jalan kaki je gi tempat tu... Even memerlukan 45 minit masa berjalan baru sampai... Ramai xpercaya bila aku cakap aku jalan kaki 45mnit ke situ... Tapi phehehehehduliks ape aku janji aku bagitau bende betul... Jalan kaki semata2 nak main takraw... Bukan hebat pun aku main.. tapi da kaki aku yang nak... Kalau xmain... Jadi mereng r... Aku penah xmain takraw seminggu... Badan trus jadi lemah... Xtau la kebetuan ke hape... tapi aku demam... hahahaha...

Sirius black aku xpandai main...Tapi kenapa aku susah payah aku gi jauh2 nak main takraw?? Ntah.. Aku pun xtau... Takraw merupakan perkara yang membahagiakan aku selepas my family... Hanya berbekalkan keretian aku... aku truskan main takraw... Kalau korang percaya... Thanks....Kalau korang xcaye... Aku Pheheheheeheduliks hape.. hahahha.. Thanks 4 reading.. Shhh.. jgn kecoh2...

6 comments:

mizz_aainaa said...

waah2.. semangat yang tinggi..
teruskan ehh main walaupun di maki..
;)

En.Perghh said...

hahaha... nak buat cane.. da sronok...

apek poyo said...

samo la mcm den dulu...kalau tak main takraw sehari..rasa lomah yo badan..
tp biaso dorg takut bg den main..
kalau den libas tak elak...kompom lobam..hahahah

i am S!L4H.. said...

wahhhh..bgusss
klo sy hohoholic bole?agagagaga

sharifah zulaikha said...

comei la ko ni. haahahha

Cik Su said...

takraw memboringkan bagi cik su.. mungkin sebab tak reti main.. haha

Sila rate post ini!!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...