Thursday, December 9, 2010

P for perghh!!

Perghhh!! 
Seringkali perkataan tu diucapkan menunjukkan betapa sinonimnye perkataan tu ngan masyarakat melayu... Belum pernah aku jumpe mat saleh tetibe "Perghhh!! That's awesome!!".. klau korang jumpe tolong laa... aku merayu(smbil melututkan muke member)...contact aku... biar aku perghkn mat saleh tu...

Kenape "pergh" jadi pilihan bibir melayu?? Mari kita singkap kembali sejarah..

Perkataan "pergh" di'invent' oleh di negara Perghsville... Oleh En.Steve Perghson pada tahun 189pergh... Aku pun xtau mane asalnye perkataan pergh.. Kalau ade yang tau..pliss laaa(sambil melutut muke member yg len).. Kongsikan pengetahuan anda...


Hahahahaha... Sebenarnya perkataan pergh ni bagus...Ni bagi aku laa... kot bagi org len xbagus lak xtau la kan... Perkataan pergh adalah perkataan yang universal... Hape ke bendenye universal korang tanye?? Ntah...Ala-ala sume boleh muat gitu... Contohnye... Pergh... Cunnye awek tu!! @ Awek tu mmg PERGH!!... Nampak?? Xpun.... Pergh.!! Bengapnye laa ko ni!!(ni bukan utk anda)... Pergh di depan tu menunjukkan level ke'bengap'an member dia tu... pergh boleh digunakan ketika ada tersentap.. Contohnye...
Pergh... Makan xajak siot!!(yg mane kami selalu guna).. pergh disesuaikan dengan keadaan...

Pergh digunakan jugak untuk mengelakkan mencarut yang berlebihan... Haa... Kan elok tu..kn?? Dari mencarut yang orang da sedia maklum maksud n boleh wat org panas.. Bek mencarut yg org xpaham n org xtau nak panas sbb ape.. Kn?? Lagi bagus korang xyah mencarut..
Secara ringkasnye... Pergh=universal... pergh... ringkas sangat tu... Haa!! dengan tidak semena-mena saya telah terguna perkataan pergh... pergh an?? an?? an??

Dengan menggunakan perkataan pergh pun aku da bleh wat cite.. mengong aku nih.. Salam perkenalan dari ahli lembaga pengarah Perg Comm... Semoga anda Pergh!! dengan post2 yang akan datang...

p.s = nama2 yang digunakan tidak ada kena mengena dengan yang masih hidup atau yang telah mati... bagi yang terasa... diulangi TAK ADE KENA MENGENA LAA!!!

Sekian.

4 comments:

Onelove...Jambu merah warna said...

oh... ingtkan perghhhhhh tu mncarut..

En.Perghh said...

????pergh betulla die ni... haa.. dalam ayat td... pergh tu boleh diganti ngan ape?? kn macam2... =)

Tuan Din said...

Perghh!! gempak Page blog lu...
Baru buat dah gempak, macam2 ada..

En.Perghh said...

Pergh la tuan din ni... Segan saye yang tgh merangkak ni...(sambil sebut tatih..tatih)

Sila rate post ini!!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...