Thursday, December 9, 2010

Barang2 kite mmg Perghh!!





brader tu tau2 je ade camera.. cett!!
Dengan bangganya dipersembahkan... Produk Malaysia.... Weee~... Produk kite... Korang sokong ke x?? Aku sejujurnye mengatakan aku sokong... Tp cintaku bukan 100%... Kalau setakat barangan makann tu aku sokong gile laa... sbb makanan tempatan ni best... Org luar pun beli brg kite... kite sebagai rakyat Malaysia...Xkan la kite pun xnak support brg kite... barang kite mmg pergh  korg tau x?? Motor,Tong gas seblah ni... cocopie mila... sume barang2 jenis camni aku support... cme motor yang aku kurg support NAZA... y? Sparepart die series susah gilak nak jumpe...
brg 2 camni sparepart sng carik..mura lak tu!!
cocopie yang mila AF promote
pergh!! yg ni aku ske..
Aku lebih senang membeli brg2 murah... Tu pun salah satu sebb aku pilih brg Malaysia... Murah dan sedap..  Dalam kempen2 'sokong barangan tempatan' pun slalu cerita pasal barang2 kita ni... Aku malas nak ulang2... Dari ulang bek aku rakam je bagi korg dgr... Diambil sket dari ucapan bekas perdana menteri kita... Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi:

"Jika rakyat Malaysia mengutamakan barangan buatan tempatan, terutama makanan, kita dapat menjimatkan RM1.9 bilion setahun untuk mengimport bahan itu,"

RM1.9 bilion??!!Pergh betul... kalau bagi aku 0.01% pun aku da sronok gile... Bleh sambung blaja... huuu~ Tetapi yea kawan-kawan... Dalam setandan pisang... Xsemua nye cantik... Xsemua brg Malaysia aku support(cam aku cakap td).. Barang2 elektronik kita masih belum setanding dengan negara2 lain... Ade la yg ok... Yang menyakitkan hati pun ade gak... Aku ade bli hp... Jenama CSL... kalau xbiasa dengar...Search laa...Blueberry i6800... bentuk cun... Kecik.. tapi xde sreen protector.. itu ok lagi... sbb aku potong screen protector utk blackberry(abg die)... aplikasi2 kalau tekan... tunggu seminit... baru bukak... camera pulak... cina tu cakap camera 2 meg... pas try kt umah baru tau camera vga... pergh... aku kena kencing.. hmm... banyak lagi... Hmm... Tapi bak kate org kalau nak cari yang buruk mmg la xjumpe yang baik kan?? kebaikan die pun ade la jugak... contohnye membuatkan aku rase malas nk godek2 n mesej... tp ade satu henpon Malaysia yang aku syorkan... Jenama BM... OK la gak... My mum yg pakai... Speaker ok... aplikasi bolehlaaa.. Warna die sejenis... tu je prob... tp org nak pkai hp... bukan nak pakai warna.. Sudah2 la pasal hp... Barangan Malaysia boleh setanding dengan barangan luar... cume kite kena bagi ruang... bli n cuba... ape yang xok kte comment bagi ok... Kalau da asyik kena kondem... mmg dem la jadinye brngan Malaysia.. Diambil lagi petikan dari kata2 bekas PM kte(nk buat cane..diee je bnyk kempen dulu):~

penignye la haku memikirkan hal negara ni..
‘‘ Kita belum sampai lagi (tahap itu) kerana ada alat canggih kita kurang sempurna. Tetapi apa yang boleh kita boleh buat dan yang penting bagi kita ialah institusi kerajaan dan swasta memberi ruang dan peluang untuk anak tempatan memperkenalkan teknologi mereka,”

“Cubalah...kalau kita tidak cuba kita tidak tahu. Apabila mencubanya kita akan lebih sayang dan akan menjadi pengguna yang setia,”






ntah mane2 la dorg dpt idea ni..
Dengan rasa syukur kerana dilahirkan di tanah Malaysia... Maka aku menyeru kepada kamu,kamu,kamu ngan... kamu... Sokonglah barangan tempatan... Jangan jadi macam ni.. Jangan biarkan negara kita diperlekehkan.

Xcuba Xtau.. 
Dah tau mesti sayang... 
Kalau x ok bagi la tau... 
Mane tau kot2 complain dapat wang..

Akhir pesanan dari Pergh Communication... Jangan asek perghkan barangan orang... Perghkan lah jugak barangan tempatan...

Gambar serta caption dibuat secara sengaja tanpa niat nak memburuk2 atau mempermainkan.

2 comments:

kaminakueh said...

aku perghkn barangan malaysia...!!

En.Perghh said...

barang malaysia mmg pergh weyh... reramai sokong.. ahaha..

Sila rate post ini!!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...