Sunday, December 19, 2010

Aku kene klepet ngan Akak Trapit..

Rembau - K.L(12.12.2010)

 Adoi...  Mane Apai ni... Sie2 je aku bangun awal.. Ingat mamat ni nak datang awal... Aku pun bengong... Semalam waktu da set nak gi Event kat S.Besi x pulak nak set mase... Da cam tapir xde makanan je muke aku pagi2 ni.. Da lapan kali aku pandang jam tp jam ni macam kerek je ngan aku... xnak gerak lak... Aku kene call mamat nih camni... Tot tet tot tot tot(bunyi no ditekan kat phone umah)... "Ello Pai.. Eh... Assalamualaikum makcik... Hanafi ade?".."kejap yea".. Skali Makcik daaa...."Haa"..ringkas sungguh mamat ni jawab tepon...Aku pun bagi sedebik..."Wei.. ko ade mane?? Nak gi kul bape ni??".. Tp die tepis dengan jawapan yang mintak penampar kiri dan kanan.."Kang kul doblas kang kite gi la... Dorang nye makan2 kan kul satu... Kul satu kan lunch dorang??"... Pertanyaan yang simple... tp membuatkan dinding umah aku retak sbb aku tumbuk geram... "ha'ah.. aku tunggu kat umah... kte gerak awal sket r..Pleeessszzzz"balas aku dengan nada yang mnje2 je.. "Ok2... tgok la camne t... dalam kul 10.30 aku dtg r umah ko"balas En.Apai.. Hilang suda harapan mau lawan takraw sbb game stat kul 9... Apa mau buat.. Nasib badan...
Tunggu punye tunggu punye tunggu... Sampai la MyV merah kat depan umah... Aku da tensen so aku pakai tuala je time tu... "Eh Apai... Moh2 makan"... Selambe je aku menyapa walaupun tau mamat tu nak gerak.. Huahahaha.. Apai kate da makan so aku bedal nugget sorang2.. Padan muke.. Sape suh xnak makan...

Zrasssss!!! Dengan sepantas kilat aku da siap ngan beg baju n beg kasut... "Jom!!" aku penuh semangat.... Setelah menyalami keluarga terchenta... Maka kami meneruskan perjalanan ke Metal River...
 "Bro... kte nak ikot jalan mane ni??" tanye Apai pada aku...
 "Aik... mane aku tau... engkau kan En.dRIver" balasku dengan nada sinis..
"Tol sungai besi kat mane?"Apai lagik mau tanye..
"Tol tu hujung skali... ko trus je.."aku sebagai Navi menjawab..
Sambung la borak dalam keta... tum tam tum tam... lepas berbalas penampar 2 3 kali... Haaa.. Nampak da sinar2 dari tol sungai besi... Bayaq la duit tol... Apai blanje sbb die hensem...
"Pastu??" soalan dari Apai yg membuatkan aku kerut dahi...
"mane aku tau... aku ingat ko tau..."
"Laaa.. bek aku ikot Serdang je tadi" Apai cakap ngan nada kesal...
"Yang ko ikot Sungai Besi apsal??"
Jawapan die mmg best... camni die jawab.."Aku ingat ikut sini lagi dekat..."..sambil die gelak2 menyesal...Ttetibe die belokkan keta ke arah susur keluar ke Bukit Jalil... Masuk je situ terus sangkut... Jam kaw2.. Camne nak gi kem Sungai Besi camni... Aku mula memikiaqkan jalan...
Tetibe aku dapat idea cam best iaitu menanye brader yang duk tepi2 jalan...
 "Pai...ko tunggu kejap... Aku tanye brader tu.." Aku bukak pintu trus keluar... sebab keta tengah sangkut so aku xkesah r kan...
 "Bro... Camne nak gi kem sungai besi??"..Brader tu jawab..."Owh... adik kene pusing balik... U turn ckap omputihnye.. pastu amek kanan pas trapit light..." Pastu member die sampuk "pastu cari signboard Sungai Besi..." Da macam koir skolah da aku tengok brader2 ni saling sampuk menyampuk... aku sampuk due2 kang baru tau...Sambil brader tu cakap sambil aku copy paste ke internal hard disk yang berukuran 320GB ni... "Tq2 bro.." Pusing2 je tengok Apai da jauh kat depan... "Cilanat betul... Waktu dalam keta td Jem sampai sangkut.. aku kuar je ko laju kan??" Aku mengomel sambil marathon ke keta... Masuk2 keta je trus aku copy paste kt internal hard disk Apai... Sambil ngangguk Apai straight tanpa U turn pastu trus belok kiri... Ikot jalan lain... Haiyark.. Perasaan ingin mengarate Apai trus meningkat.. Lantak ko la Apai oi...

Patut la jem... Jom Heboh! in the house rupenye... kuang ajaq btui... Aku ingatkan ade eksiden ke ape ke kan... Jalan yg Apai masuk ni macam kurang sikit jamnye.... Laju je mamat ni pecut... Pastu nampak signboard Sungai Besi... Aku ngan Apai da seronok trus gi belok... Masuk2 je trus aku ngan Apai jerit2 macam org gila.." INI HIGHWAY TADI LAAA SIOTTT!!!WARRRGGGGHHH!!!!" Hilang akal n hilang suara jap sebab jerit... Pastu aku ckap ngan Apai aku nak gi toilet sambil nak tanye jalan... Ade Petronas kat depan... Mmg santek r siap ade polis trafik lagi kat situ... Da siap buang air trus aku tanye akak trafik tu.."Wahai akak yang jelita... Bagaimanakah caranya untuk menuju ke Kem Sungai Besi??"... Akak tu cakap suh kitorang terus... pastu belok kiri masuk Bukit Jalil... Pastu trafik light no 2 trus belok kanan.. Macam Xkene je jawapan tu... Aku lari2 anak n bapak kat Apai pastu trus paste kat die plak walaupun xsure... Kluar je trus nampak simpang Bukit Jalil... tp kenapa aku rase macam da masuk je tadi??? Lantak la... Sebaik sahaja Masuk simpang tu aku ngan Apai jerit lagi..."KUANG AJAAARRR!!! NII JALAN TADIII!!!!! MANE ADE TRAFIK LIGHT!!!".. Aku da nek gile da time tu... Aku da kene klepet ngan akak trapit!!! Aku bajet mesti pas die tunjuk jalan tu die gelak2 ngan member die sbb die brjaya buat joke of the day.. Haih... Nasib2...
Pastu Apai cakap nak ikut signboard Cheras... Aku on aje... Tp die gi belok gak... masuk Bukit jalil... Tempat yang jam tadi... Bengong betul.. Rase nak smack je muke die.. Disebabkan aku ni penumpang terhormat make aku pun dudk diam2... Pastu aku tunjuk jalan nak gi kt Jalan Tun Razak dari situ... Nampak je signboard Cheras trus aku suh Apai ikut jalan die... Dalam keta tu kitorang da macam org gile da jerit2... nyanyi2... serius... kalau korang jumpe konfem korang  da call 999... Dipendekkan cerita... selepas corner sane... cilok sini... sambil masing2 tunjuk lagak macam tau jalan... Akhirnye nampak Signboard sungai besi... yeayyyy!!!! Tapi kene U turn lagi... Selambe je Apai U turn... Habis U turn je dua2 jadi sasau sebab xde da signboard tulis Sungai Besi... Ade Flyover bagai... Tapi signboard tak de... Ikot bawah aje laa... Haa!!!! Ade lagi satu signboard Sungai besi! Hoyeahhh!! Apai trus belok pastu kitorang jerit lagi..."SIOTTTT!!! NII JALAN KITA U TURN TADI LA SENGAALLLL!!! BODDOOO!!!!" Kene la U turn lagi skali kerana kebongokkan signboard kat K.L... tapi kali ni ikot fly over... Pastu kitorang nampak UPNM.. hahahaha... UPNM tu kat Kem Sungai Besi laa... Long story short... KItorang berjaya!!!! Sampai je kat dalam Kem Sungai Besi je trus aku nangis terharu... Suara da xde...Siap Histeria korang tau x?? Nak sampai kat Sungai besi dari Rembau yang sepatutnye xsampai sejam tu boleh lak kene sampai 2 jam lbih... Kalau ikot highway tu da sampai Perak da kot... Sengal sungguh.. Aku debik Apai sebab die bengong.. Apai debik aku sebab aku bengong... Bengong... Tapi tu baru nak pergi event kt Sungai Besi... Malam tu pulak ade Futsal kat Ampang... Haaa!! Tu pun cerite bengong gak tu... Huhuhuhu... Tungguuuu!!!

Kalau suke boleh like..Kuang3

No comments:

Sila rate post ini!!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...